En la
classe de avui ha sorgit un debat que relatarà el que prosseguirà durant aquest
curs sobre la matèria. El debat s'ha centrat en la classificació i diferència
entre recursos i materials educatius.
El debat ha
sorgit mitjançant diferents exposicions dels alumnes que han sortit de forma aleatòria
i que han mostrat idees dispars sobre la classificació dels materials i
recursos educatius.
- Entenem per
recurs: Quansevol material de recolzament que el mestre/a utilitza per a
facilitar el desenvolupament de les activitats del seu tema a tractar dins
del saló de la classe.
- Entenem per
material didàctic: aquells recursos elaborats que se utilitzen per a
facilitar els processos d'ensenyança.
En el
nostre cas, la característica principal amb la que hem pogut diferenciar recurs
de material es basa en la connotació que atrau la mateixa paraula. Ja que
creguem que, quan parlem de materials estem endintrant-nos en una visió més
generalitzada, mentre que en el cas dels recursos estem parlant amb una major
especificitat. Per exemple, quan parlem de noves tecnologies estem parlant d'un
material educatiu, mentre que si parlem de l'ordinador estem parlant d'un
recurs educatiu.
Després hem
seguit amb la classificació dels recursos educatius. Que els hem classificat
en:
- Recursos materials: manuals, revistes,
fotografia, cartolina, colors...
- Recursos tecnològics: blogs, programes
educatius, diapositives...
- Recursos naturals: treballar amb objectes
reals..
Ara és el
torn dels materials educatius, que els classifiquem de la següent manera:
- Materials clàssics: són aquells que es
centren en l'utilització manual i que es desglossen en els recursos
materials.
- Materials tecnològics: com poden ser les
noves tecnologies, per exemple un ordinador o un projector.
- Materials naturals: són aquells que utilitzem a l'hora de realitzar una feina més dinàmica, com poden ser aquells materials que trobem en el nostre entorn.
No hay comentarios:
Publicar un comentario