En classe hem decidit que creariem un material per grups. En el nostre cas, cavil·lant sobre el tema que tractaria i en el que estaria enfocat el nostre material, vam arribar a la conclusió de que seria de gran utilitat abastir alguna temàtica que no es disposara de forma reglada com un dels continguts essencials tractats en l'escola reglada, com poden ser les Matemàtiques o les Llengües. Voliem un tema que fora transversal tant el l'aula com en la vida dels estudiants, que feren mirar el seu entorn des d'una perspectiva crítica, inclusiva i integradora. Aleshores, vam arribar a la conclusió que tractariem la Diversitat Familiar.
I, què es la diversitat familiar? El Vanier Institute of the Family de Canada, defineix que la diversitat familiar es basa en la qualsevol combinació de dos o més persones unides per llaços de consentiment mutu, naixement i/o adopció/acollida, que, juntes, assumeixen responsabilitats per a distintes combinacions de aspectes com el manteniment físic i cura dels membres del grup, incorporació de nous membres mitjançant la procreació o adopció, socialització dels nens o nenes, control social dels membres, control social dels membres, producció, consum i distribució de bens i serveis i la formació afectiva. Aquesta última és el pilar fonamental pel que es sustenta i on es fonamenta l'ideal de família.
Sabent ja el tema a tractar des del nostre material hem arribat a la conclusió que per a saber, com tractar-lo i el tipus de material que anem a crear necessitem saber el rang d'edat que volem determinar per a la utilització d'aquest material. Reflexionar sobre l'edat ens ha portat ha transportar-nos a les nostres experiències educatives durant l'escola i com, en aquesta, no es va tractar aquesta temàtica fins a l'ESO amb assignatures com Ciutadania. Per tant, hem decidit que el rang d'edat que anem a tractar va a ser de 5 a 9 anys, podent ser aplicable a més edat si així s'hi disposa.
La pretensió que tenim amb el nostre material es que transmiteixca, no tant sols la possibilitat de encontrar-nos diferents tipus de families i la validació de totes aquestes, sinó també la necessitat de l'ideal de cura en el nucli familiar, basant-se no en una construcció organitzativa sinó en una construcció funcional.
Una apartat també important en el nostre treball és, com hem dit, eixa part de cura que considerem un element primordial si parlem de calitat de familia. Siga quin siga el tipus de nucli amb el que tractem, volem amb la nostra proposta aprofundir en el que és la relació en valors de estima, afecte, amor entre els membres. Com hem dit, no ens volem quedar en la part més estructural sinó treballar també en lo afectiu.
El format per tant amb el que treballarem es presentarà en forma de revista, en la qual recollirem una serie de activitats, amb les que pretenem estructurar eixa seqüència didàctica del aula basades en el nostre tema.
No hay comentarios:
Publicar un comentario