En l’entrada de hui anem a parlar de les Webquest. Aixina que bé,
començarem per definir què son les Webquest.
El primer a dir és que es tracten de unes plataformes on trobem activitats
estructurades i guiades, on hi ha una tarea a realitzar que està clarament
definida. D’aquesta forma, les Webquest es basen en una estratègia didàctica on
es pretén que siga el mateix alumne el que construixca el coneixement. La forma
de treball es flexible donat que els participants poden fer l’eina individualment,
en grups, per parelles… Als mateixos participants se lis assigna rols y la idea es que relitzen un producte final
tras la realització de diferents activitats, recollir informació d’internet,
plantejar-se noves idees o hipòtesi per tal crear un producte fina amb la corresponent
avaluació del mateix.
Així, diem que les Websquest són algo més enllà de una nova forma que pot
emprar el docent (que en aquesta tarea fuincionará com a guia) per a ensenyar,
sinó que també es una nova forma de que el alumnes aprenguen, doncs tenen
finalitats tranversals com les següents:
- Permeteix que l’alumne elabore els seus propis coneixements a partir dels recursos que se li ofereixen i dels seu coneixement previ.
- Promou el aprenentatge centrat en l’alumne
- Fica en marxa la reflexió, anàlisis, síntesi i avaluació.
- Implica motivació per al alumnat.
- Fomenta la interacció amb el medi i la resta de persones.
- Promou la col·laboració y cooperació entre alumnes y l’adopció de rols diferents.
- Son part activa en la mateixa avaluació del projecte (tant continua com final, son coneixedors del barems a tindre en compte sobre cóm tenen que treballar).
D’aquesta forma, anem a
vore com ens presenten una pàgina de Webquest, en el nostre cas basant-nos en
el enllaç que ens ha facilitat el nostre tutor: http://webquestcat.net/
El primer que trobem es una pàgina en la que hi ha un apartat dividit per categories
segons un tipus de temàtica, de forma que trobem fàcilment el que ens podria interessar.
Dins de cada una hi ha diferents projectes/unitats didàctiques. Anem a ficar un
exemple: Entrem en el apartat de música i seleccionem en el de “Compondre una cançó”.
¿Qúe trobem?, be pues hi ha una entrada que fica “introducció” aquí ens
presenten el tema que ja l’entenem clarament pel títol i ens diuen que amb
aquesta eina podrem fer la nostra cançó pròpia.
El següent apartat “tasca” ens donen
a elegir entre les dos opcions que es poden realitzar.
Posteriorment en “procés” ens donen clarament les claus que deurem de
seguir per tal de completar la feina, a més de les indicacions, ens
proporcionen enllaços dividits en exercicis numerats que ens facilitaran la
tasca segon l’opció elegida anteriorment.
A continuació tenim l’avaluació, on ens expliquen els aspectes generals y
posteriorment dos rúbriques amb el ítems que es tindran en compte a l`hora de
revisar el resultat final. Com hem dit avanç, els mateixos xiquets ja parteixen
des de el principi amb una idea de per on té que anar el treball i de cóm seran
avaluats.
Per últim trobem una pestanya on el creador de la webquest mana un missatge
final cara al tutor on ens aporta unes idees final per tar de fer d’aquesta
faena un projecte complet: que mobilitzen el producte que han creat, que se’ls
faja conscients al alumnes del per què de fer aquesta tasca, que ensenyen a la
resta de companys el seu treball i debatixquen de la nova forma de treballar,
fins i tot diu que aquesta activitat podria ser un impuls per a fer un encontre
musical en el centre educatiu.
Les dos últimes pestanyes que trobem son la de crédits i la de guia didàctica amb tota la informació redactada sobre la idea de esta Webquest.
Per a finalitzar aquesta entrada ens gustaria aportar un comentari
personal. Pensem que amb el temps està havent canvis en la forma de donar una
classe, de fer arribar als discents la informació i això es avanç a valorar,
doncs es una forma creativa i diferent que de segur la seua introducció a l’aula
influeix positivament. La tecnologia està
molt a vora nostra, pel que evitar-la pensem es una mica ignorant, si es fa un
bon ús per una banda que ens pot ajudar per a transmetre el coneixement i per l’altra
estem apropant als xiquets a ferramentes (ordenadors, pàgines web, cerca d’informació...)
a situacions que, tenint en compte com camina la societat, els va a ser molt
útil comptar amb eixa destresa en la seua vida tan estudiantil com laboral
No hay comentarios:
Publicar un comentario