Buscar este blog

jueves, 19 de diciembre de 2019

Dissenyem la nostra aula


S'ens plantetja la realització de dos dibuixos, un sobre la classe que decidim nosaltres dins de la educació formal i l'altra, la classe que cursem. D'aquesta forma, podem invertir el nostre espai i el nostre temps com educadors/es, ja que la distribució de l'aula és determinant a l'hora del desenvolupament de la mateixa. També hem de dir que hem creat les aules tenint en compte que la finciació sobre les mateixes i el presupost del que disponim és elevat, pel que podem crear aules de plena disponibilitat per a diferents activitats o àmbits. 

Les aules que hem dissenyat són de primer de Batxiller y després l’aula de quart de pedagogia de l’assignatura de Materials. Hem enumerat els diferents punts Claus de l’aula, per poder apuntar les distintes utilitats que té un aula dissenyada de aquesta forma.

Aula de batxiller
1.    L’entrada a l’aula.
2.    Una pissarra de  grans dimensions que es pugui veure en qualsevol punt de la classe.
3.    Aquesta zona de la classe constarà de cadires amb recolzament, i serà la zona de la classe magistral del professor, on el alumnes no faran apunts sinó simplement deuran analitzar allò presentat pel professor.
4.    La zona quatre és la zona de dubtes i debat, i é son es realitzaran el apunts i es finalitzarà la esquematització de la informació relatada pel professor.
5.    Aquesta zona és la dels ordinadors, on alguns alumnes podran alçar-se i buscar informació sobre el tema que s’està impartint.
6.    Dos armaris on guardarem els materials d’interès que vol mostrar el professor.
7.    Zona de descans, creiem que és necessari tenir una zona de descans comú en les aules de batxiller per poder descansar.























En segon lloc tenim l’aula de quart de Materials:
1.    Una pissarra de grans dimensions on també  es pugui projectar la informació transmesa.
2.    Zona de mobilitat del professor quan estigui impartint la classe.
3.    Zona dels alumnes dividida en grups de quatre taules soltes i amb separació entre els grups per la mobilitat.
4.    Armaris amb materials amb zona també per a que el professor pugui impartir la classe des d’aquí.
5.    Aquesta senyal ens indica que les cadires no estan senyalitzades en la zona dels alumnes, ja que són mòbils, pel que podem direccionals a la zona d’exposició, direccionar-les a la zona dels materials o enfrontar-les per a fer un debat sobre la classe.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Com analitzar els materials (complementari)

Jaume Bonafé en un dels seus quaderns, en concret en el número 203, va fer referència a l'anàlisi dels materials. Hem decidit també ana...