S'ens
plantetja la realització de dos dibuixos, un sobre la classe que decidim
nosaltres dins de la educació formal i l'altra, la classe que cursem. D'aquesta
forma, podem invertir el nostre espai i el nostre temps com educadors/es, ja
que la distribució de l'aula és determinant a l'hora del desenvolupament de la
mateixa. També hem de dir que hem creat les aules tenint en compte que la
finciació sobre les mateixes i el presupost del que disponim és elevat, pel que
podem crear aules de plena disponibilitat per a diferents activitats o
àmbits.
Les aules
que hem dissenyat són de primer de Batxiller y després l’aula de quart de
pedagogia de l’assignatura de Materials. Hem enumerat els diferents punts Claus
de l’aula, per poder apuntar les distintes utilitats que té un aula dissenyada
de aquesta forma.
Aula de
batxiller
1.
L’entrada a l’aula.
2.
Una pissarra
de grans dimensions que es pugui veure en qualsevol punt de la
classe.
3.
Aquesta zona de la classe
constarà de cadires amb recolzament, i serà la zona de la classe magistral del
professor, on el alumnes no faran apunts sinó simplement deuran analitzar allò
presentat pel professor.
4.
La zona quatre és la zona de
dubtes i debat, i é son es realitzaran el apunts i es finalitzarà la
esquematització de la informació relatada pel professor.
5.
Aquesta zona és la dels
ordinadors, on alguns alumnes podran alçar-se i buscar informació sobre el tema
que s’està impartint.
6.
Dos armaris on guardarem els
materials d’interès que vol mostrar el professor.
7. Zona de descans, creiem que és necessari tenir una zona de descans comú en les aules de batxiller per poder descansar.
En segon
lloc tenim l’aula de quart de Materials:
1.
Una pissarra de grans
dimensions on també es pugui projectar la informació transmesa.
2.
Zona de mobilitat del
professor quan estigui impartint la classe.
3.
Zona dels alumnes dividida
en grups de quatre taules soltes i amb separació entre els grups per la
mobilitat.
4.
Armaris amb materials amb
zona també per a que el professor pugui impartir la classe des d’aquí.
5.
Aquesta senyal ens indica
que les cadires no estan senyalitzades en la zona dels alumnes, ja que són
mòbils, pel que podem direccionals a la zona d’exposició, direccionar-les a la
zona dels materials o enfrontar-les per a fer un debat sobre la classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario